Alternative Line Clear

From Hard Drop Tetris Wiki

Revision as of 15:41, 25 March 2007 by DIGITAL (talk | contribs)
Jump to: navigation, search

Sometimes, a player needs to break back-to-back and clear lines with different methods. This is especially necessary in multiplayer to clear garbage efficiently. Make use of the different properties of the seven tetrominoes. Don't always clear lines in the most obvious manner because it might not be the optimal method. Think outside of the box.


For this diagram situation, a Z is the obvious fit to clear a double but there are better choices.

Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
GGGGGGGGTet.pngTet.png
GGGGGGGGTet.pngTet.png
GGGGGGGGTet.pngG
GGGGGGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
GGGGGGGGTTet.png
GGGGGGGGTT
GGGGGGGGTG
GGGGGGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
GGGGGGGGJJ
GGGGGGGGJTet.png
GGGGGGGGJG
GGGGGGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png


In this diagram situation, an O would fit snugly but it's not optimal and forces you to clear two singles.

GGTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
GGTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngGGGG
GGGTet.pngTet.pngGGGGG
GGGTet.pngTet.pngGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png
GGTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
GGLLJJGGGG
GGGLJGGGGG
GGGLJGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png
GGSTet.pngTet.pngZTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
GGSSZZGGGG
GGGSZGGGGG
GGGTet.pngTet.pngGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png
GGGGGGGGGTet.png