Template:Pfstart: Difference between revisions

From Hard Drop Tetris Wiki

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{{tnetrow| X| 1| 2| 3| 4| 5| 6| 7| 8| 9| 0|  }}
{{tnetrow| X| 1| 2| 3| 4| 5| 6| 7| 8| 9| 0|  }}
{{tnetrow| A| D| E| H| K| M| Q| R| U| W|SZ|SL}}
{{tnetrow| A| D| E| H| K| M| Q| R| U| W|SZ|SL}}
{{tnetrow|SO|SZ|SI|SJ|ST|SG|LZ|LS|LJ|GZ|GL|GO}}
{{tnetrow|SO|SS|SI|SJ|ST|SG|LZ|LS|LJ|GZ|GL|GO}}
{{tnetrow|GS|GI|GJ|GT|GG|NZ|NS|NL|NO|NT|NI|NJ}}
{{tnetrow|GS|GI|GJ|GT|GG|NZ|NS|NL|NO|NT|NI|NJ}}
{{tnetrow|NG|-Z|-L|-O|-S|-I|-J|-T|!Z|!L|!S|!T}}
{{tnetrow|NG|-Z|-L|-O|-S|-I|-J|-T|!Z|!L|!S|!T}}

Revision as of 20:10, 13 August 2017

Put this at the top of a variable-height playfield.

Usually, you'll have a

{{pfstart}}
one or more {{pfrow}} lines
{{pfend}}

Example

{{pfstart}}
{{pfrow| | |J|J|J| | | | | }}
{{pfrow| | | | |J| | | | | }}
{{pfrow| | | | | | | | | | }}
{{pfrow| | | | | | | | | | }}
{{pfrow| | | | | | | | | | }}
{{pfrow|J| |-|-|-| | | |i| }}
{{pfrow|J|J|J|Z|-|S|L|L|i| }}
{{pfrow|O|O|Z|Z|T|S|S|L|i| }}
{{pfrow|O|O|Z|T|T|T|S|L|i| }}
{{pfrow|G|G|G| |G|G|G|G|G|G}}
{{pfrow|G|G|G| |G|G|G|G|G|G}}
{{pfend}}
Tet.pngTet.pngJJJTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngJTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
JTet.png---Tet.pngTet.pngTet.pngiTet.png
JJJZ-SLLiTet.png
OOZZTSSLiTet.png
OOZTTTSLiTet.png
GGGTet.pngGGGGGG
GGGTet.pngGGGGGG
Code Output

It is possible to show one preview by putting the next piece all alone in a 2-row-high playfield above the main playfield.

Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngiiiiTet.pngTet.pngTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTTet.pngTet.pngTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTTTTet.pngTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png
Tet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.pngTet.png-Tet.pngTet.pngTet.png
JTet.pngJJJ---ITet.png
JJJZJSLLITet.png
OOZZTSSLITet.png
OOZTTTSLITet.png
GGGTet.pngGGGGGG
GGGTet.pngGGGGGG

For a 12-block-wide playfield as seen in Tetrinet, use {{tnetrow}} in place of {{pfrow}}. Narrower diagrams are also available, to help with load times. Currently we have {{width3row}} to {{width6row}}.

List

ZLOSIJTG-CPB
X1234567890Tet.png
ADEHKMQRUWSZSL
SOSSSISJSTSGLZLSLJGZGLGO
GSGIGJGTGGNZNSNLNONTNINJ
NG-Z-L-O-S-I-J-T!Z!L!S!T
!J+WO1O2O3O401020304I1I2
I3I4!1!2!3!4W1W2W3W4G1G2
GPSPNPB1B2B3B4B5B6B7B8B9
B0+O+IAP+J+L+S+T+ZTet.pngTet.pngTet.png
Code Img Description
space Tet.png Empty Cell
Z ZTet.png Red Block (Z Tetromino)
L LTet.png Orange Block (L Tetromino)
O OTet.png Yellow Block (O Tetromino)
S STet.png Green Block (S Tetromino)
I ITet.png Cyan Block (I Tetromino)
J JTet.png Blue Block (J Tetromino)
T TTet.png Purple Block (T Tetromino)
G GTet.png Gray Block (Garbage or playfield wall)
- -Tet.png Ghost piece or Line clear
C CTet.png Rotation center of a piece, a bomb in Bombliss, or any other specially marked block
P PTet.png T-spins
B BTet.png Black, mark a cell that has to be occupied for something (like a wallkick) to happen
X XTet.png Mark a cell that cannot be occupied for something (like a wallkick) to happen
A ATet.png 90° rotation
D DTet.png Soft drop
E ETet.png -90° rotation
H HTet.png Hard drop
K KTet.png Parity
M MTet.png Move left
Q QTet.png Parity
R RTet.png Move right
U UTet.png Used for a high column
W WTet.png Parity
S(block) SZTet.png SRS
LZ/J/S LZTet.png lighter block (multi-use)
G(block) GZTet.png Game Boy
N(block) NZTet.png The New Tetris
-(block) -ZTet.png darker block
! or +(block) !ZTet.png centers of tetriminoes
+W +WTet.png yet another center
O(digit), 0(digit) O1Tet.png Center of the o-tetrimino
I(digit), !(digit) I1Tet.png Center of the i-tetrimino
W(digit), G(digit) W1Tet.png blank space centers.
A(block) AITet.png ARS
B-, --, B B-Tet.png other blocks (B- shown)
SP, NP, GP, AP SPTet.png T-spins in SRS, the new Tetris, Game Boy, and ARS
B(digit) B1Tet.png Black versions of the digits below
1–0 1Tet.png-0Tet.png Mark the cells that reject a given kick position